Esports · 12 de Setembre de 2017. 10:24h.

Rafa Nadal: "L'1-O no s’hauria de produir"

"Jo no em puc saltar un semàfor en vermell perquè no em sembli correcte aquell semàfor"

Rafa Nadal: "L'1-O no s’hauria de produir"

El recent guanyador del US Open, Rafa Nadal, afirma en una entrevista a El Mundo que "que ho l'1 d'octubre no s'hauria de produir perquè, des del meu punt de vista, cada un ha de respectar les lleis i hi ha unes lleis que són les que són i un no es pot saltar les lleis perquè vulgui saltar-. Jo no em puc saltar un semàfor en vermell perquè no em sembli correcte aquell semàfor. I els que pretenen això a Catalunya han de entendre-ho".

Nadal considera que "a tots ens hauria de preocupar; al qual no li preocupi és que no té en ment a Espanya com és Espanya. Aquesta és una realitat. Hi ha un conflicte, cal solucionar-ho. És difícil, i no té una fàcil solució, però bé ...".

"Jo li dic el meu sentiment. Em sento molt proper als catalans, em sento molt espanyol també. No entenc una Espanya sense Catalunya. No m'agradaria entendre-la o veure-la. Entenc que junts hauríem poder-nos entendre, sense cap dubte, i jo crec que s'ha de fer un esforç per arribar a una entesa perquè crec que som, sense cap dubte, més forts junts que separats; tant Espanya és millor amb Catalunya com Catalunya és millor amb Espanya, des del meu punt de vista", afegeix.

"Respecto profundament el sentiment que cadascú pugui tenir, i tant de bo que se solucioni, que ens puguem entendre i que puguem viure durant molts anys com un país, que és el que som", conclou.

40 Comentaris

Publicitat
#9 Ona, Valls, 14/09/2017 - 22:14

que voleu que digui, es del Madrid i del PP,

#8 Rodejet, Barcelona, 12/09/2017 - 16:26

La premsa del Régimen fa una utilització repugnant de qualsevol persona que tingui certa rellevància emeti opinions contràries a '¡exercici de la democràcia.
El fonamentalisme espanyol fa un ús obscè de l'esport barrejant-lo amb política.
El pobre Nadal ha estat utilitzat pels paniaguados del Régimen "

#8.1 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 12/09/2017 - 17:14

Com bé diu l'Alejandro més abaix, tots els indepes que deien orgullosos "En Nadal es dels PAISSOS CATALANS" o parlaven del "tenista CATALANOPARLANT" ara l'escridassan i li demanan "per qué es fica en política" (li podríeu demanar a en Piqué) o en els "assumptes dels catalans".
Ah, i "la constituyente" de Puigdemont no es democracia.

#8.2 Rodejet, Barcelona, 12/09/2017 - 18:37

Em sap decebre't i no seguir les pautes dels " vostres mantres ". JO ni xiularé a Nadal ni l'escridassaré, Nadal no té cap culpa de ser súbdit d'un estat histèric que utilitza als periodistes de cort per utilitzar als esportistes per organitzar croades contra els "infidels independentistes ".

#7 Alejandro, Barcelona, 12/09/2017 - 15:45

¡¡Bravo por ti, Nadal !!. Ahora prepárate a escuchar los peores insultos de parte de los intolerantes fascistas por decir que no piensas como ellos . Es lo que tienen los Nacionalismos fanáticos, intolerancia, fascismo. Pero tú, ni caso, que las palabras se toman según de quién vienen y........... ¡¡Fíjate de quién vienen!!!

#7.1 Jordi BR, L'H, 12/09/2017 - 23:23

Alejandro, quizás creas que todos los nacionalismos son como el español, que os lo tomáis todo de forma personal. El otro día, y no hay comparación, a Nuria Picas la destripasteis. Con Nadal, lo único que oirás es que no compartimos su opinión. Como deportista, me parece el más admirable que jamás he visto

#7.2 Alejandro, Barcelona, 13/09/2017 - 14:02

#7.1

Ya estás mintiendoJordi, supongo que para no perder la costumbre. Justo debajo de ti, ya hay quien le llama traidor. Cuánto os cuesta ser objetivos , y qué poco os cuesta mentir.

#6 Pere, Mallorca, 12/09/2017 - 14:25

BOTIFLER #1

DELS PAÏSOS CATALANS

visca els PAÏSOS CATALANS LLIURES !

#6.1 pepe.----, andorra, 12/09/2017 - 14:49

si, libres de peña como tu.

#5 Jordi BR, L'H, 12/09/2017 - 12:25

No estic d'acord amb Rafa Nadal, tot i que és d'agraïr el bon to que utilitza, al qual no estem acustumats.
Les lleis són per servir els ciutadans no per sotmetre'ls; i mai les lleis poden estar per sobre de la sobirania del poble; i així és per definició de democracia (mirar significat de la RAE). En el Referéndum es veuria si seguim junts

#5.1 La hora de los egoístas, Bcn, 12/09/2017 - 12:47

"Las leyes son para servir al ciudadano", !esta sociedad de adultos infantilizados!. Cuando madures y leas algún libro de historia entenderás las dimension de la tontería que acabas de escribir.

#5.2 Antonio, Barcelona, 12/09/2017 - 12:53

Jordi fas bé en assenyalar que les lleis són per servir els ciutadans:
-Potser no t'has donat compte que les lleis estan servint a molts catalans que respectem els semàfors i que uns quants catalans us el voleu saltar en vermell.
Per tant com que no us agrada la llei voleu sotmetre'ns als respectuosos a la vostra dictadura.
Qui és el feixista..

#5.3 Manuel, Tarazona, 12/09/2017 - 13:00

#5.

Seguimos con las orejeras puestas: ¿quién determina quién forma parte del pueblo? ¿Tú? ¿En calidad de qué? No es problema de concepto, pequeño: es problema de delimitación. Lee más, en serio, que se te ve muy faltito.

De nada.



#5.4 ANYS 30s NAZISME, Berlin, 12/09/2017 - 14:27

el mateix deia ADOLF HITLER quan en guanyar les eleccions amb el 44% dels vots (un % semblant en vot popular a PDeCAT + CUP) va dir que les lleis alemanyes estaven per servir al Poble Alemany... i va fer el què va fer...

#5.5 ANYS 30s NAZISME, Berlin, 12/09/2017 - 14:27

el mateix deia ADOLF HITLER quan en guanyar les eleccions amb el 44% dels vots (un % semblant en vot popular a PDeCAT + CUP) va dir que les lleis alemanyes estaven per servir al Poble Alemany... i va fer el què va fer...

#5.6 pepe.----, andorra, 12/09/2017 - 14:51

no estaras tu acostumbrado, aunque es normal, con todas las mentiras, los insultos, las coacciones y todo lo q es habitual en el mundo separata, ellos lo llaman democracia y libertad. Claro q tu tambien lo llamas pedagogia y yo lo llamo ser un chapas y un pesado. Eso si, de coraje y valor para una DUI, ni esta ni se le espera.

#5.7 Jordi BR, L'H, 12/09/2017 - 16:06

Si fuera por vosotros las mujeres todavía no podrían votar; porque su semáforo también estaba rojo

#5.8 Jordi BR, L'H, 12/09/2017 - 16:24

Si no os gusta la definición de democracia de la RAE, hablad con ellos, yo no tengo mucha importancia; quizás son como el Constitucional y también hacen definiciones por encargo. Si no ceden, entonces, admitís que no sois demócratas y aquí no pasa nada. DUI no Pepe, porque somos demócratas. 5.5 sense comentaris. Manuel!!! listooo, pero no cuela

#5.9 Manuel, Tarazona, 13/09/2017 - 00:40

#5.8.

¿Qué no cuela, chiquitín? ¿La definición de la RAE? ¿En cuál de las acepciones los ciudadanos, el pueblo o el grupo aparecen segregados, "demócrata"? ¿O sólo contemplas como tales los por ti escogidos? Tanto llenaros la boca con libertades y derechos y no dejáis de ser sino unos infelices con más ínfulas que fundamentos.
Lee más,