Publicitat

El rendiment del japonès pot afectar el pla de negoci previst per l'Espanyol

Nakamura no qualla

Nakamura, el dia de la seva presentació. (Foto: rcdespanyol.com)

Shunsuke Nakamura ha estat el fitxatge mediàtic de l'Espanyol 2009-10, el reclam futbolístic d'una institució que també estrenava casa nova en aquest exercici. Malgrat arribar del Celtic de Glasgow amb la carta de llibertat a la butxaca, el japonès ha estat la incorporació més sonada del club i un autèntic cop d'efecte en l'àrea de màrqueting. Més de 7.000 persones i 20 mitjans de comunicació japoneses van anar a la presentació de Nakamura, un migcampista que al seu país és un ídol.

Però sobre el terreny de joc, l'asiàtic no acaba d'arrencar. Ha participat en set dels deu partits de Lliga, però només ha jugat 379 dels 900 minuts possibles. De fet, Nakamura només ha començat i finalitzat un encontre complet, el de la primera jornada davant l'Athletic Club.

Sovint desubicat i lent a la gespa, a l'estrella de la selecció japonesa li costa adaptar-se al seu nou equip i a la lliga espanyola. I això pot tenir conseqüències nefastes per al màrqueting blanc-i-blau, què veia en Nakamura una important font d'ingressos. Ara, al Japó, els aficionats poden gaudir dels partits del Barça, Reial Madrid i Espanyol, a banda d'un quart que és rotatiu. Però si l'aportació de Nakamura no millora, l'Espanyol es podria veure relegat.

A començament de novembre, el conseller August Newton i el director de màrqueting, Raül Ciprés, van ser-hi al Japó. Van tornar amb una gira que es farà l'estiu i per la qual l'Espanyol ingressarà entre 1 i 1,5 milions d'euros. A més, l'empresa Kamo, dedicada a la distribució, ofereix els partits de l'Espanyol en un restaurant-pub que es diu Estadio i, malgrat les hores intempestives, amb èxit. Però tots esperen veure Nakamura jugant més per ampliar els acords.

El club de Cornellà-El Prat està avançant en la creació de la versió en japonès de la seva web i en el llançament d'una línia de productes (samarretes, gorres, bufandes) amb la imatge de Nakamura. Empreses com Mitsubishi ja són presents al camp perico, però esperen que el futbolista trenqui com ho va fer a Escòcia. El primer gol en Lliga ajudaria.

Publicitat
Publicitat

6 Comentaris

Publicitat
#6 Saprissa, Sants, 17/11/2009 - 09:33

joder,a Llinars esteu com una kabra.Coses dels anys 90? pero q dius?

#5 Kabra, Llinars, 16/11/2009 - 17:11

el problema dels Pericos es que no evolucionen i parlan i parlan de coses dels anys 90. per això estan on estan i nosaltres som el que som

#4 Kabra, Llinars, 16/11/2009 - 16:25

la diferencia es que vosaltres el vareu fitxar per vendre samarretes i aviam, miro i miro i no veig a ningu mai amb la samarreta de l'Ejpaño .be si els dies de partit veig a dos o tres frikis de Llinars que van a buscar l'autocar de la penya .

#3 Joan T., Barcelona, 16/11/2009 - 16:23

Fran: De llistes de "grans figures" en podríem fer tots. La questió és que en Nakamura em sembla que és un bluff. Si vols ens remuntem als temps de Roberto Cino o de Custers i entre uns i altres podríem fer almenys 10 equips de "figures"

#2 Fran, Llinars, 16/11/2009 - 15:13

En canvi kabrota,vosalltres ja teniu montat el negoci,meuques fora,mafia a les oficines i traficants al gol nord. Romerito, Onesimo, Bogarde, Petit, etc...renoi quins fixatges.