Publicitat
Esports · 27 d'Agost de 2010. 12:03h.

Tomben el Barça Parc de Laporta

El projecte impulsat per l'expresident no podrà tirar endavant pels impactes ambientals que implicaria

Tomben el Barça Parc de Laporta

Una imatge dels terrenys de Viladecans

El projecte del Barça Parc, impulsat per la junta directiva de Joan Laporta, no podrà tirar endavant pels impactes ambientals que implicaria. L'informe ambiental del Departament de Medi Ambient de la Generalitat ha donat la raó als arguments dels grups ecologistes i és contundent afirmant que "es considera que la proposta de la present modificació puntual no és compatible amb la preservació dels valors d'aquest entorn".

Els Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, en un informe del passat 29 de març de 2010 que s'acaba de conèixer, analitzen la "proposta de modificació puntual del Pla General Metropolità a l'àmbit del front litoral, al terme municipal de Viladecans, d'acord amb la Llei d'avaluació ambiental de plans i programes. 


En l'informe tècnic, la Generalitat avalua la proposta presentada per l'Ajuntament de Viladecans en conveni amb el FC Barcelona per a construir un macro complex lúdic i comercial en un enclavament del Delta del Llobregat rodejat d'espais naturals protegits, els darrers d'un delta que s'ha vist sotmès a enormes pressions degut al creixement urbà i a les majors infraestructures del país (Aeroport, Port, 4 vies de ferrocarril, 3 autopistes o autovies, etc.).

L'informe és molt clar assenyalant que "es considera que la proposta de la present Modificació puntual no és compatible amb la preservació dels valors d'aquest entorn". El document, a partir de l'anàlisi de l'urbanisme, la inundabilitat, la biodiversitat i connectivitat ecològica, l'atmosfera, les zones agrícoles i el canvi climàtic de l'espai; defineix uns objectius ambientals molt clars que han de condicionar qualsevol alteració d'aquells terrenys, en relació als valors naturals patrimonials, l'ús del sòl, l'afectació als ecosistemes, la prevenció de riscos ambientals, el cicle de l'aigua, la integració paisatgística, la prevenció de la contaminació atmosfèrica, acústica i lumínica, la minimització  dels efectes sobre el canvi climàtic i la gestió dels residus.

Finalment, el document de Medi Ambient valora la proposta en conjunt identificant les múltiples deficiències del projecte, els impactes ambientals no assumibles, les contradiccions i la necessitat d'analitzar totes les alternatives, per a concloure, com ja s'ha dit, que la proposta presentada no és compatible amb els valors naturals del Delta del Llobregat.

Publicitat
Publicitat

10 Comentaris

Publicitat
#10 Pau Pere, bcn, 30/08/2010 - 12:42

"Kropotkin", ets grotesc.

#9 no voto especuladors, Cat, 30/08/2010 - 12:40

Laporta=ESPECULADOR

#8 JoanMarti, Abrera, 29/08/2010 - 12:48

Espero que el Laporta no surti com a diputat al parlament de Catalunya, el millor Barça va tenir un president mediocre, nomes va dir 4 frases fetes i ja es un heroi nacional, no fotem nois, una mica de seriositat cosa que no te ningu de SCI.

#7 Kropotkin, Vic, 28/08/2010 - 11:30

Con Justicia totalmente catalana, esto no hubiera ocurrido... La culpa es de Madrit, expolio fiscal, opresión, etc.

#6 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita, 27/08/2010 - 23:36

El patrimoni natural és de Tots els ciutadans i és l'herència que hem de deixar als nostres fills. No hi ha dret que és confongui el progrés amb el desenvolupament insostenible i destructiu dels pocs aiguamolls que ens queden, que són l'1% del país.