Publicitat
Esports · 20 de Setembre de 2013. 11:03h.

Una sobiranista defensa el "dret a jugar amb Espanya"

La tennista Laura Pous, que va participar a la Via, recorda que "pago religiosament els meus impostos"

Una sobiranista defensa el "dret a jugar amb Espanya"

Laura Pous

La tennista catalana, Laura Pous, replica en una carta a Punto de break a crítiques rebudes per "anar a la Via Catalana i al mateix temps jugar per Espanya en tornejos internacionals com la Fed Cup o els Jocs de la Mediterrània". "La meva presència va ser un acte totalment voluntari en el qual m'unia al poble de Catalunya per celebrar la Diada i reivindicar la voluntat sobre el dret a decidir sobre el que volem fer amb el nostre futur", explica.

"Com a ciutadana de Catalunya i d'Espanya, sóc lliure de manifestar-me i independentment de si m'agradaria veure Catalunya independent o no, tinc dret de jugar pel país al qual pertanyo avui. I al senyor Álvaro Roca, li respondré el perquè. Perquè encara catalana (independentista o no), també sóc espanyola (més que francesa, italiana o portuguesa, els ho asseguro), i com a tal, tinc dret a jugar per aquest país, que també és meu i del qual no m'agrada que m'excloguin", subratlla.

"Un país en el qual la formació que he rebut com a tennista ha estat finançada per la meva família o per la Federació Catalana. Un país en el qual pago religiosament impostos sobre tots els meus ingressos, que per cert el 99% d'ells provenen de tornejos de finançament privat", afegeix, a més de reivindicar que" la meva aportació econòmica i la de la majoria dels esportistes catalans supera amb escreix al que hem rebut".

Pous conclou que "no m'agradaria ficar a altres esportistes catalans que juguen per Espanya en el mateix sac que el meu, ja que cada esportista opina i pensa de manera diferent". Malgrat això creu que causaria sorpresa "quants d'ells pensen com jo i no per escrits com el seu deixarem de competir per a un país que també és el nostre".

Publicitat
Publicitat

80 Comentaris

Publicitat
#46 palker, la pela es la pela, 20/09/2013 - 21:36

Claro que tienes derecho a jugar con el país al que perteneces,pero en en las selecciones nacionales nosolo deben juegar los que quieren por buenos que sean sino aquellos que se identifican con esa nación. Implica un plus, se rinden honores a una bandera y un himno. Eres apta pero te falta actitud.

#46.1 POl, n, 21/09/2013 - 10:09

No és veritat, Els esportistes d'èlit juguen amb la selecció, per diners, com ho fan pels seus clubs.
Això de creure's la "nacion española" és una tonteria com una casa de pagès

#45 Xavi, Barcelona, 20/09/2013 - 19:45

Si molts dels independentistes que tenen poder (Mas, Pujol, Junqueras per dir alguns) tinguessin idees clares i respectuoses com Laura Pous evitaríem mil enfrontaments. Té sentiments personals,argumenta com demòcrata, vol complir legalitat, paga impostos i no me la imagino insultant ESPANYA ENS ROBA

#45.1 Gavarres, Girona, 20/09/2013 - 21:02

Precisament, amb la independencia es tracta de no tenir-ne cap mes. Dins Espanya tot seguirà igual. Avui dia no hi ha ningú a Espanya que garanteixi que es solventi res. I vist tota la historia passada, la intel.ligencia brilla per la seva absència.

#43 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI - COSTA BRAVA - CATALUNYA., 20/09/2013 - 19:08

Aquesta noia representa a Espanya perquè és espanyola per imperatiu legal i no se li permet representar oficialment Catalunya. Però el fet de que acudis a la via catalana ja ens dona una idea de quins son els seus vertaders sentiments.

#43.1 palker, la pela es la pela, 20/09/2013 - 21:42

Exacto, pero se le permite no ir a la selección, basta con que manifieste su postura. Hay que ser valientes y entender que la separación tiene algún coste negativo que hay que asumir. Pero, es como el resto de indepes desleales y viles, mientras maman teta, silencio, cuando pueden comer, la muerden

#43.2 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI - COSTA BRAVA - CALTALUNYA., 21/09/2013 - 13:14

Fals!, rotundament fals. Tots els esportistes espanyols professionals, també els catalans, estan obligats per llei, a risc de que els hi retirin la llicencia, a competir amb les seleccions nacionals espanyoles, els hi agradi o no. Aquest es el tarannà dels espanyols, els hi agrada sempre obligar.

#42 rafiqui, Barcelona, 20/09/2013 - 17:11

La cosa es muy simple: El que no se sienta español que no juegue con España. Y creo que asistir a una marcha que propugna la secesión de Cataluña del resto de España, es claramente no solo no sentirse español, sino querer destruir España.

#42.1 Pero los dineros pa la saca!, Barcelona, 20/09/2013 - 17:48

Pero los impuestos de los catalales pa la saca Madrileña y a repartir el 40% de lo que pagan por las Españas.

Y nada que los catalanes puedan represantar a su país nación (Catalunya)....

#42.2 Jordi Marinte, NF, 20/09/2013 - 19:40

El dia que hi hagi la selecció catalana llavors, si de cas tindreu raó. Mentre ens obligueu a jugar amb la vostra selecció, us haureu de fer fotre.

#42.3 Marc3, Barcelona, 20/09/2013 - 23:30

vale, y el que no se sienta espanyol que no pague sus impuestos a espanya, ok patriota?

#41 jaume bcn, barcelona, 20/09/2013 - 17:09

Es increible! ens prohibeixen competir amb la nostre selecció, fan lleis que ens obliguen a jugar amb la seleccio espanyola i a sobre tenen la barra de recriminar-nos que els esportistes catalans independetistes juguin amb al seleccio espanyola. El dia que ens deixin escollir podran criticar,

#41.1 Te prohiben, lo cualo?, 20/09/2013 - 23:08

Nadie te prohibe que juegues con CAT, lo único que pasa es que a CAT no la aceptan en las competiciones de deportes importantes.

#41.2 Pol, d, 21/09/2013 - 10:13

Les federacions internacionals no accepten Catalunya, perquè l'estat espanyol, amb la seva dilomacia així ho prohibeix... No patiu, aviat tindrem les pròpies seleccions, espero més exitoses que les espanyoles